Elazığ’da Trafikte "Hâkim-Komiser" Kavgası: Görevden Uzaklaştırma Kararı Şehirde Gündem Oldu

Elazığ'da kadın hâkimle tartışan komiser açığa alındı! Sigara ve kimlik tartışmasıyla başlayan ve tüm şehrin konuştuğu olayın detayları haberimizde.

Gündem - 08-04-2026 14:15

Elazığ’da bir komiser ile adliyede görevli bir kadın hâkim arasında trafikte başlayan sözlü tartışma, idari bir krize dönüştü. Hâkimin şikâyeti üzerine başlatılan soruşturma kapsamında, söz konusu komiser Valilik kararıyla açığa alındı. Trafik uyarısı, sigara ve kimlik sorma ekseninde gelişen olay, sosyal medyada ve kent genelinde geniş yankı buldu.

Elazığ İl Emniyet Müdürlüğü bünyesinde görev yapan bir komiser ile kent adliyesinde görevli kadın hâkimin karşı karşıya geldiği olay, çarşamba günü şehir merkezinde meydana geldi. Trafik sıkışıklığı nedeniyle başlayan gerilim, tarafların karşılıklı iddialarıyla adli ve idari bir boyuta taşındı.

Megafonla Uyarı ve Sigara Tartışması

İddialara göre olay şöyle gelişti: Kadın hâkimin kullandığı araç trafikte sıkışıklığa neden olunca, görevde olan komiser araç içinden megafonla uyarıda bulundu. Daha sonra ekip aracıyla yaklaştığı sürücünün direksiyon başında sigara içtiğini gören komiserin, ikinci bir uyarı yaptığı öne sürüldü. Tartışmanın fitili ise sürücünün sigarayı yere atması üzerine, komiserin "çevreyi kirletme" gerekçesiyle yeniden müdahale etmesiyle ateşlendi.

"Ben Hâkimim" Diyaloğu ve Kimlik Krizi

Tartışma sırasında sürücünün "Ben hâkimim" diyerek unvanını belirttiği, komiserin ise usul gereği kimlik ibraz etmesini istediği ifade edildi. Yanında kimliği bulunmayan kadın hâkimin, bir savcıyı telefonla arayarak kimlik doğrulamasını yaptırdığı ve bu süreçte taraflar arasında sert bir diyalog yaşandığı iddia edildi. Olay yerindeki gerginlik, tarafların ayrılmasıyla sona erse de adli süreç iki gün sonra başladı.

Valilik Kararıyla Açığa Alındı

Olayın üzerinden iki gün geçtikten sonra kadın hâkimin şikâyetçi olduğu öğrenildi. Şikâyet dosyasının ulaştığı Elazığ Valiliği, hızlı bir kararla komiser hakkında idari inceleme başlattı. İnceleme süreci sonuçlanana kadar komiserin görevden uzaklaştırılmasına (açığa alınmasına) karar verildi.

Dernekten Tepki: "Görevini Yapıyordu"

Olayın duyulmasının ardından Kolluk Kuvvetleri Personeli Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği bir açıklama yaparak karara tepki gösterdi. Dernek, komiserin yalnızca görevini icra ettiğini, trafik kuralları ve çevre temizliği konusunda her vatandaşa yapılması gereken uyarıları yaptığını savundu. Öte yandan, yargı çevreleri ise kolluk kuvvetlerinin tutumunun "saygı sınırlarını aştığı" yönünde görüş bildirdi.

Elazığ’da devletin iki önemli kurumunun mensupları arasında yaşanan bu "protokol ve yetki" tartışması, kamuoyunu ikiye bölmüş durumda. Valiliğin yürüttüğü idari soruşturmanın sonucuna göre komiserin akıbeti belli olacak.

Günün Diğer Haberleri