Türkiye siyasi tarihinin en çok konuşulan olaylarından biri olan 21 Nisan 2019’daki Çubuk saldırısında yeni bir sayfa açıldı. Şehit cenazesinde uğradığı saldırı sonrası yargılanan ve hapis cezası alan Yakup Karakoç, eski CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ile bir araya gelerek pişmanlığını dile getirdi.

"Elimi Değil, Gönlümü Açtım"

Görüşme talebi, hakkında 3 yıl 4 ay hapis cezası verilen Yakup Karakoç'tan geldi. Kılıçdaroğlu'nun ofisinde gerçekleşen buluşmada duygusal anlar yaşandı:

  • Büyük Pişmanlık: Karakoç, yaşananları "hayatımın en büyük pişmanlığı" olarak tanımladı ve Kılıçdaroğlu’ndan özür dileyerek elini öpmek istedi.

  • Kılıçdaroğlu’nun Yanıtı: Kılıçdaroğlu, el öptürmeyerek "Estağfurullah" dedi ve kin tutmanın insana yakışmadığını vurguladı.

  • Sevgi Mesajı: Görüşmede Kılıçdaroğlu, "Kin şeytana özgü bir kavramdır. Niye kin tutuyoruz? Birbirimizi seveceğiz" diyerek toplumsal barış mesajı verdi.

Kucaklaşarak Ayrıldılar

Görüşmenin sonunda ikili helalleşerek kucaklaştı. Yakup Karakoç'un Kılıçdaroğlu’na "Allah ne muradın varsa versin" diyerek dua ettiği ve samimi bir teşekkürle ofisten ayrıldığı öğrenildi.

2019 yılında Şehit Er Yener Kırıkcı'nın cenazesinde yaşanan linç girişimi, Kılıçdaroğlu’nun bir eve sığınması ve sonrasında yaşanan yargı süreciyle Türkiye gündeminde uzun süre ilk sırada yer almıştı. Bu buluşma, yedi yıl sonra o karanlık günün hukuki sürecinden öte, insani bir kapanış olarak kayıtlara geçti.